S soncem telo producira vitamin D3, edinstven hormon, ki je pomemben za delovanje človeškega telesa. Vitamin D3 je odgovoren za nastanek kalcija v našem telesu, ki je nujno potreben za ohranjanje zdravih kosti, zdravih zob, pravilno delovanje mišic, prispeva k normalnemu strjevanju krvi,...


Način življenja, ki ga v razvitem svetu živimo v zadnjih desetletjih in nenehna opozarjanja k izogibanju sonca in uporabi krem za sončenje vodijo k pomanjkanju vitamina D3 v človeškem telesu. Ko imamo v telesu prenizek nivo vitamina D3, se organi ne obnavljajo več, prav tako koža in kosti.

 

Prenizek nivo vitamina D3 v telesu pripelje do zdravstvenih težav, katerih vzroke v 99% iščemo drugje:

  • oslabljene mišice,
  • šibkost,
  • depresija,
  • motnje spanja,
  • motnje v krvnem obtoku (posledica mrzle noge)
  • alergije,
  • debelost,
  • osteoporoze,
  • rahitisa

 


 

 

 

 

V Afriki in drugih državah od S pola
navzdol ljudje nimajo težav z pomanjkanjem vitamina D3. Večji del leta preživijo zunaj na soncu in to brez visokih zaščitnih faktorjev, prav tako ne zbolevajo za depresijo, alergijami, osteoporozo, rakom,…

 

 

 

 

Vprašanje je koliko vitamina D3 telo potrebuje?


Nivo vitamina D3 preračunavamo v ng/ml. Med 40ng/ml in 50ng/ml je tista zdrava meja, ki ga telo potrebuje za normalno funkcioniranje.


Kako izračunamo nivo vitamina D3, ki ga potrebujemo v telesu?


Izračun je enostaven:

Če imate npr. 70 kg: 70x4=280 → 280:7=40 kapljic vitamina D3

Priporočene doze vitamina D3, če imamo 70 kg:


Prvih deset dni 40 kapljic Vitamina D3, nato nadaljujete z 5 kapljicami vitamina D3.


Če imate npr. 60 kg: 60x4=240 → 240:7=30 kapljic vitamina D3
 

Priporočene doze vitamina D3, če imamo 60 kg:

Prvih deset dni 30 kapljic vitamina D3, nato nadaljujete z 5 kapljicami vitamina D3.

 

Na takšen način si boste zvišali nivo vitamina D3 v telesu nad 40 ng/ml, dokler se ne prikažejo prvi močnejši sončni žarki (mesec junij).

Zelo pomembno je, da se Vitamin D uživa v kombinaciji z Vitaminom K2, saj ta dva vitamina delujeta v sinergiji.

Večina ljudi ne more ohranjati normalnega nivoja v telesu niti poleti, čeprav so na soncu, saj svojo kožo zaščitijo z zaščitnimi faktorji visokih vrednosti.

Čas v katerem se vitamin D3 zreducira je zelo dolg. Ko pridemo iz 10 dnevnega dopusta, na katerem preživimo dnevno vsaj 45 minut na soncu (brez zaščite kože z visokimi faktorji) se vrednost iz 40, 50 ng/ml v dveh mesecih zreducira na 20 ng/ml.

Vitamin D3 je nekaj kar je telesu lastnega. Lahko ga dobimo tudi s prehrano; ribje olje, šampinjoni, slaniki. Najpomembnejša vira Vitamina D3 sta sonce in prehrambeno dopolnilo vitamin D3.

 

Blog pripravila: Maja Plevčak